Friday 12 March 2010

cold


The winter has been long, grey and cold here in HK.
It's the middle of March and the weather still hasn't picked up. (Where is my beloved sun?!)
Two days ago the temperature dropped down to 3 degrees Celsius (really cold for HK) and the authorities issued a warning.
A warning that said that if you were elderly you should stay inside and not go out in the cold weather unless you really really had to.
The Chinese do make me laugh...
But ok I'll give them that 3 degrees here with the humidity (plus no heating inside) makes everything go really cold and damp (and mouldy - but that's a different story in it self...). So 3 degrees feels really cold.
But still - a warning?!

4 comments:

Anonymous said...

Ja, det är tur att de inte har upplevt kyan vi har i Sverge i vinter. Men jag undrar hur våra pensinärer klarar sig i kylan?? Kram Sofia

pappa said...

Vilken tur att du är en riktig viking och inte fryser i första taget.
Trevlig helg,
kram, pappa

ulrica said...

Fia,
Jo det ar ju just darfor Kineserna far mig att skratta. En varning - nar det fortfarande ar plusgrader. Kom igen nar det ar massor med minus grader! Kram

Pappa,
Ja just det, for jag ar ju sa viking-varmblodad att jag slanger mig i iskallt vatten utan att tveka och har definitivt aldrig tofflor pa fotterna oavsett arstid... ;) Hmmm. Det dar vikingblodet blev jag nog aldrig fodd med... Kram

Evalinn said...

Ja, vad charmigt! :-) Här har vi fortfarande en massa snö kvar, men förhoppningsvis ska det bli plusgrader senare i veckan. Då blir det spännande att se om vi får översvämning i Gamla stan...